fredag 21 november 2014

Musiken finns på ett klicks avstånd

Här sitter jag och jobbar mig genom ett antal rutinuppgifter som samlats på hög. I såna här fall där man inte måste vara Nobelpris-koncentrerad gillar jag att lyssna på musik medan jag arbetar. Man hummar med i sången (till sina kollegors odelade glädje) och märker inte ens att man har uppdaterat tjugo internetsidor med evenemang.

Nu råkar jag sitta ungefär tre meter från bibbans väl tilltagna cd-samling, men idag orkar jag inte ens gå dit. Så jag har bara klickat igång Naxos Music Library på datorn. Det kan du också göra, just nu, om du råkar ha ett Helmet-bibliotekskort och en dator med uppkoppling.

Just idag är det "That Christmas Feeling - 21 Vintage Seasonal Hits" som gäller. Biblioteket känns som hämtat ur femtiotalet med den skivan i lurarna. Minus tekniken, då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar